
Wat is een ideale klant?
Van een ideale klant krijg jij energie, en zij krijgen energie van jou. Het is een klant die jouw werk waardeert en waar je goed mee kan communiceren. En waarin je wederzijds van elkaar kunt leren.
Om jouw klant dus te bereiken, is het handig om dus eerst te weten wie jouw ideale klant is. Hier houden we rekening mee in de branding en in de bouw van jouw website. Zodat jouw klant jouw website op een fijne manier ervaart. Op deze manier kun je jouw klant persoonlijk aanspreken en voelt hij of zij zich ook aangesproken.
WIE is jouw ideale klant?
Als je dat nog niet bepaalt hebt, is het een goed idee om te kijken naar de klanten die je al hebt en na te gaan bij wie je een goed gevoel hebt. Liep de opdracht, de training of de verkoop heel soepeltjes en bleven jullie allebei met een goed gevoel over. Dan is dit wellicht een goede richting.
Heb je nog niet echt klanten, kijk dan eens naar jouw product, jouw missie en visie. Waarom voel je dat je dit wilt doen en voor wie?
Het is belangrijk een hart te hebben voor jouw ideale klant. Het gevoel dat je hun leven makkelijker wilt maken, hun wilt helpen, want dit straal je dan ook uit. Ook is het natuurlijk belangrijk te weten of er behoefte is binnen deze groep aan jouw dienst of product.
WAAROM IS HET BELANGRIJK?
Wanneer je je ideale klant weet, kun je heel goed testen of zij ook geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product en hoe je dit op de markt kan gaan zetten. Denk bijvoorbeeld aan advertenties plaatsen op de juiste plekken. Ebooks maken met een bepaalde inhoud die jouw ideale klant interesseert. Social media posts of blogs plaatsen die precies de juiste snaar raken en waardoor jouw klanten jou gaan volgen.
Het is ook veel effectiever om een goede branding te maken. Want ook al denk ik dat een branding mag uitstralen wie jij bent, houd ik ook altijd rekening met wat jouw ideale klant aantrekt. Zodat deze zich aangesproken voelt tot jouw website en branding. Zich er thuisvoelt en wellicht contact met jou opneemt.
